Ξεχασμένη Νεά-πολη….

Τα γεωγραφικά όρια τού Δήμου Πατρέων μετά το σχέδιο Καλλικράτης το 2010 διευρύνθηκαν με την προσάρτηση στον νέο Δήμο, τού Ρίου, των Βραχνεϊκων, τής Παραλίας και τής Μεσσάτιδας. Οι ανάγκες πολλαπλασιάστηκαν σε κάθε επίπεδο. Στα υπάρχοντα προβλήματα προστέθηκαν νέα και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις δυσεπίλυτα, δεδομένων των ελαχίστων δυνατοτήτων των πρώην αντίστοιχων Δήμων.
Το λυπηρό όμως είναι η εικόνα που παρουσιάζουν ορισμένες από τις συνοικίες τής πόλης μας. Ενδεικτικά αναφέρω τις περιπτώσεις τού Βλατερού, Εγλυκάδας, Συχαινών, Περιβόλας, Ζαρουχλεϊκων, Λεύκας, Κρύων Ιτεών κ.λπ. Περιπτώσεις στις οποίες δεν δικαιολογείται η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν, σύμφωνα με τις δυνατότητες που ο Δήμος Πατρέων είχε τις εποχές τής πλήρους ελληνικής ευημερίας (και έχει παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες τής εποχής). Σαφώς και δεν εκμηδενίζουμε τα πολλά θετικά έργα που πραγματοποιήθηκαν κατά καιρούς (αποχέτευση, ύδρευση, πεζοδρόμηση κ.ά.).
Η περιοχή τού Νοτίου Διαμερίσματος (Ζαρουχλέικα, Λεύκα, Κρύα Ιτεών, Νεάπολη) είναι από τις πλέον «πονεμένες» τής πόλης μας. Η ανεργία σε πολύ μεγάλο ποσοστό, καθώς πολλοί εργάζονταν στα εργοστάσια τής Πειραϊκής Πατραϊκής, τού Λαδόπουλου, τής Pirelli, τα οποία – είναι γνωστό «τοις πάσι» – παραμένουν κλειστά εδώ και δεκαετίες. Στην παραπάνω περιοχή τα τελευταία χρόνια υπήρξε ραγδαία αύξηση οικοδομής προς τη νότια πλευρά και συγκεκριμένα τον ποταμό τής Λεύκας, προς τη συνοικία τής Νεάπολης και τα Κρύα Ιτεών.
Η δόμηση νέων κατοικιών αύξησε τις ανάγκες των κατοίκων. Πεζοδρόμια, πλατείες, διάνοιξη οδών σύνδεσης με κεντρικούς οδικούς άξονες (Ευβοίας, Θουκυδίδου κ.ά.), αποχέτευση, πλατείες, χώροι αθλοπαιδιών, έγιναν αναγκαία για την καλύτερη διαβίωση των κατοίκων τής περιοχής.
Ορισμένα έργα πραγματοποιήθηκαν μετά από πιέσεις για τα αυτονόητα (!) από κατοίκους και φορείς τής περιοχής. Άλλα έμειναν στη μέση, άλλα δεν ξεκίνησαν ποτέ και έμειναν στα λόγια και στις όποιες βαρύγδουπες υποσχέσεις κάθε τέσσερα χρόνια (τώρα κάθε πέντε…).
Πολλά εξ αυτών δεν χρειάζεται ιδιαίτερο κόστος παρά θέληση και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ πραγματικά κάποιος για τις περιοχές αυτές. Είναι κάτοικοι και αυτοί τής πόλης των Πατρών και όχι δευτέρας κατηγορίας. Είναι κάτοικοι που πληρώνουν δημοτικά τέλη και μάλιστα πολλοί ανταποκρίνονται με δυσκολία. Είναι κάτοικοι που κατεβαίνουν στο κέντρο τής πόλης και βλέποντας το κέντρο αισθάνονται ότι ζουν σε άλλη πόλη, για να μην πω χωριό. Είναι κάτοικοι που ψηφίζουν κανονικά και μάλιστα πολλές φορές το ποσοστό τής περιοχής αναδεικνύει την εκάστοτε Δημοτική Αρχή, ενώ στην συνέχεια αισθάνονται ότι εξαπατήθηκαν.
Προ ημερών ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Νεάπολης Πατρών κάλεσε σε συγκέντρωση στα γραφεία του τις Παρατάξεις τού νέου Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου για ακόμα μια φορά να εκθέσει τα προβλήματα τής περιοχής, ζητώντας ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΥΣΗ! Τουλάχιστον σε ορισμένα εξ αυτών.
Αναφορά έγινε στο φλέγον θέμα τής στέγασης τού Συλλόγου, ο οποίος προσφέρει πλούσιο πολιτιστικό έργο στην ευρύτερη περιοχή (μαθήματα χορού, μουσικής, κ.λπ) ζητώντας από τον Δήμο την παραχώρηση χώρου από αυτούς που τού ανήκουν και παραμένουν κλειστοί χρόνια αν και έχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Πρόκειται για έναν Σύλλογο που με τις όποιες μηδαμινές συνδρομές των κατοίκων προσπαθεί να αντεπεξέλθει στα λειτουργικά έξοδά του.
Άλλα προβλήματα:
– Το εξίσου σοβαρό θέμα τής αστικής συγκοινωνίας τής οποίας το τέρμα βρίσκεται στις εργατικές κατοικίες, δυσκολεύοντας τις μετακινήσεις των κατοίκων. Απαιτείται η μεταφορά του στη Λεύκα και η αύξηση των δρομολογίων (μέσω Νεάπολης) από και προς την περιοχή. Η επέκταση τής αστικής γραμμής 3 θα εξυπηρετήσει ενδεικτικά πολλούς συνδημότες μας οι οποίοι κατευθύνονται προς το Β΄ Νεκροταφείο Λεύκας, μαθητές τού 19ου Γυμνασίου, τού 14ου Λυκείου, τού Κέντρου ΚΔΑΠ ΜΕΑ, τους εργαζόμενους στις όποιες επιχειρήσεις στην περιοχή κ.ά.
– Η κατασκευή και ολοκλήρωση των πεζοδρομίων, με την περίπτωση τής οδού Ευβοίας να κάνει επιτακτική την ανάγκη κατασκευής πεζοδρομίου, καθώς μαθητές αναγκάζονται να κινούνται επί τού δρόμου θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα.
– Η εγκατάλειψη τής παραπάνω περιοχής είναι εμφανής δια γυμνού οφθαλμού! Πεζοδρόμια (;)- έστω και τα ημιτελή-, είναι «κατειλημμένα» από χορτάρια ή από κλαδιά δέντρων, τα οποία είναι απεριποίητα επί σειρά ετών σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, πολλοί εκ των οποίων σε ορισμένες περιπτώσεις αναλαμβάνουν με τα λιγοστά μέσα που έχουν την κοπή αυτών, προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ατύχημα – δυστύχημα. Φρεάτια ακαθάριστα και πολλά εξ αυτών καλυμμένα με χώμα, με τον κίνδυνο πλημμύρας να εγκυμονείται ανά πάσα στιγμή!
Με την ενδεικτική παρουσίαση των παραπάνω θεμάτων που απασχολούν τους κατοίκους τού Νοτίου Διαμερίσματος, οι οποίοι πλέον αισθάνονται πολίτες β΄ κατηγορίας και ξεχασμένοι από την πολιτεία σε απλά θέματα τής καθημερινότητας, το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι το εξής: Αλήθεια μιλάμε για μία νέα σύγχρονη πόλη, ή για πόλη διακρίσεων και αποκλεισμών;
Εύχομαι και ελπίζω η νέα Δημοτική Αρχή, η οποία στους πρώτους μήνες της δείχνει διάθεση να καλύψει τα κενά που προκλήθηκαν κατά το παρελθόν, να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων τής Νεάπολης, για να αισθάνονται ότι πράγματι ζουν στη Νεάπολη και όχι σε μια κατ’ επίφαση «Νεα – πολη».
Οψόμεθα!

Υ.Γ.: Η οδός Ευβοίας από το ύψος των εργατικών κατοικιών έως το ποτάμι τής Λεύκας είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία δοκιμής των αναρτήσεων των οχημάτων, καθώς οι λακκούβες και τα «μπαλώματα» είναι αρκετά, θυμίζοντας βομβαρδισμένο τοπίο….

This entry was posted in Δελτία Τύπου. Bookmark the permalink.